Urozmaicenie diety, dieta, zdrowa dieta

Dzisiejszy wpis powstał w oparciu o pytanie, które otrzymałem w ramach facebookowej akcji „Środowe Q&A”: Czy monotonia w diecie jest problemem? Przykładowo: codziennie na śniadanie owsianka z jogurtem i owocem,  na kolację kanapka z serem i warzywem itp.)? Czy dla organizmu ma to jakieś znaczenie, czy nie ma konieczności urozmaicania „na siłę” posiłków? Oczywiście biorąc pod uwagę to, że w jadłospisie uwzględnione będą wszystkie niezbędne składniki.

mrożenie, rozmrażanie, jak mrozić żywność

Wiele osób boi się/nie chce wykorzystywać mrożonek ze względu na ich gorszą wartość odżywczą. TO MIT. Produkty mrożone, o ile są odpowiednio zamrażane i rozmrażane, mają zbliżoną wartość odżywczą do świeżych. Warto pamiętać o takich produktach poza sezonem.

alergie krzyżowe, alergia, pyłki, wiosna, pylenie

Nie wszyscy cieszą się z przyjścia wiosny. Dla niektórych to początek problemów z katarem, kichaniem, łzawiącymi oczami, czy wysypkami na skórze – najpopularniejszymi objawami alergii na pyłki roślin. Wydawałoby się, że rola dietetyka jest tutaj niewielka. Okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Alergicy na początku wiosny powinni zwrócić szczególną uwagę na zagadnienie alergii krzyżowych. Ja wiem, że gdy zaczną pylić trawy i zboża, mogę zapomnieć o śliwkach.

Smażenie Oliwa

Są pytania, które w Internecie, a także w poradniach dietetycznych, pojawiają się bardzo często. Jednym z najczęstszych jest: „na czym najlepiej smażyć?”. Zacznijmy od tego, że zdecydowanie nie jest to polecana technika kulinarna. Natomiast, jeśli już musimy lub chcemy z niej skorzystać, warto wiedzieć, po jaki tłuszcz sięgnąć.

BMI, otyłość, wskaźnik masy ciała, nadwaga, niedożywienie

Wiele osób własnoręcznie wylicza sobie wskaźnik BMI bądź korzysta z gotowych kalkulatorów internetowych i samemu ocenia swój stan odżywienia. O czym mówi nam ten wskaźnik? Jakie ma ograniczenia? To wszystko znajdziecie w tym krótkim wpisie.

dieta, krew, donacja, honorowe krwiodawstwo, co zjeść przed oddaniem krwi

Honorowe krwiodawstwo to jedna z najszlachetniejszych rzeczy, jakie możemy zrobić dla drugiego człowieka. Żeby skutecznie pomóc, należy odpowiednio przygotować się do donacji – także dietetycznie.

tarczyca, niedoczynność tarczycy

XXI wiek razem z napływem wielu dobrodziejstw, przynosi nam także choroby, które rozprzestrzeniają się w zastraszającym tempie. Dość wspomnieć o epidemii nadwagi i otyłości. Kolejną chorobą, którą obecnie można uznać za plagę, jest choroba Hashimoto, czyli przewlekłe autoimmunologiczne zapalenie tarczycy - obecnie najczęstsza przyczyna niedoczynności tarczycy.

posiłki, świat odżywiania, śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja, pięć posiłków, energia

Podstawową kwestią podczas planowania żywienia jest ustalenie ilości posiłków w ciągu dnia, a także odpowiednich przerw między nimi. Całodzienną rację pokarmową musimy rozdzielić w taki sposób, aby każdy posiłek był zrównoważony. Jak to jest z tą liczbą posiłków?

sól, dietetyk poznań, poradnia dietetyczna poznań, solenie, sól ziołowa, nadciśnienie tętnicze

Simo Häyhä, snajper pochodzący z Finlandii, wsławił się swoją zabójczą celnością podczas zimowej wojny, zabijając 505 żołnierzy Armii Czerwonej w ciągu roku. Otrzymał przydomek „Biała Śmierć”. Obecnie tak samo nazywamy sól, która zbiera jeszcze większe, śmiertelne żniwo.

woda, dietetyk poznań, poradnia dietetyczna poznań, odwodnienie

Każdy organizm składa się głównie z wody. Buduje ona każdą komórkę naszego ciała, a także pełni szereg funkcji zapewniających optymalną pracę organizmu. Gdy spożywamy jej za mało, doprowadzamy do odwodnienia, które jest bardzo niekorzystne. Zatem ile jej pić? Postaram się choć trochę przybliżyć temat.